
Campagne 40 jaar Glasbak
Om glasinzameling en glasrecycling te stimuleren, geeft Nedvang uitvoering aan de campagne Glas in ’t Bakkie. Ter ere van het 40-jarige bestaan van de glasbak, ontwikkelden we een spetterende feestcampagne.
Veel horecaglas verdwijnt nog steeds in het restafval. Zonde, want of het nu om bier, wijn of fris gaat: horeca zijn grootverbruikers van glazen verpakkingen. Om de glasinzameling in de horeca te stimuleren, riepen we creatieve denkers op hun ideeën in te zenden voor de Innovation Award ‘Gas op Glas’. De prijsuitreiking vond plaats op de horecabeurs Horecava.
Welke ideeën helpen horecabedrijven, zijn pragmatisch én vernieuwend? De juryleden bogen zich over tien voorstellen heen en besloten dat twee inzendingen de Innovation Award verdienden: The Glassinator van IWTC en Klik en Recycle van Twist Group. Klik en Recycle is een app waarmee horecaondernemers punten kunnen verzamelen voor het inzamelen en laten ophalen van hun glasafval. The Glassinator biedt horecamedewerkers de kans om gebruikt glas direct tot scherven verkleinen met een verwerkings- en opslagsysteem.
Voor de verdeling van het prijzengeld van €40.000, gingen de winnaars de strijd met elkaar aan op de Horecava. Want uiteindelijk is het de markt zelf die bepaalt of een businessplan een succes zal worden. Op de beurs in de RAI pitchten IWTC en Twist Group hun ideeën aan bezoekers. De hoeveelheid stemmen die zij verzamelden bepaalde met welk aandeel van het prijzengeld zij naar huis gingen. Beide initiatieven werden met enthousiasme onthaald, maar The Glassinator ontving uiteindelijk met 190 tegen 140 stemmen de meeste bijval.